2016. december 13., kedd

Dog Hájking

Idén elindult egy remek kezdeményezés, ami Dog Hájking néven fut. Ha tudnám hányszor jutott már eszembe, hogy jó lenne ilyen, és szerencsére nem csak nekem, mert Bencéék meg is valósították.

Kétszer voltunk velük a Magas Tátrában az idén, Szlovákiában. Berci, az idén szerzett pöttyös haver is jött velünk mindkettőre és a másodikra Peggy beaglet is elcsábítottuk. Nekem idén diplomázás meg költözés miatt nem fért bele több ilyen külföldi túra, de tuti megyünk még jövőre is.

Előkészületként beszereztem egy Vagus futóhámot és övet, ami amúgy is régóta a listámon volt, és Mollyval kipróbáltuk egy gyors Csóványos túrán még itthon. Ég és föld így túrázni, mivel megmarad a két szabad kezem. :D

Mindkétszer hajnalban indultunk kisbusszal, boxokban kutyák (javarészt). A 4,5 órás út és az imádott szerpentinem (igen, én tényleg szeretem a szerpentint :D ) után Poprád mögött végre megláttuk a Tátrát a gyönyörű éles és kopár gerinceivel. Hihetetlen, hogy 2013-ban voltam utoljára...

Október 8-án a legelső indított túrán vettünk részt és hatalmas hóban vágtunk neki kb. 16 km-nek, amikor a Csorba-tótól indulva a Poprádi-tó érintésével a Nagy-Hincó-tóig (1946m) jutottunk fel. Molly baromira élvezte, nem is didergett, Bercivel már a Poprádi-tóba is belegázoltak volna, de ez az őrült fent a szélviharban belemászott csánkig a vízbe, szóval kapott utána kabátot amíg szélvédettebb hegyoldalba értünk. Különösen büszke voltam Mollyra, mert nem jutott fel mindenki a tóhoz, viszont ő egyedüli rövidszőrűként a fázós dalmata sztereotípiát porba tiporva szaladgált a hóban. Bence, a sofőr és túravezető nagyon figyelmes és segítőkész volt mindenkivel, szóval bátran ajánlom bárkinek ezeket a túrákat, akik nem biztosak az edzettségi szintükben, azoknak vannak menedékházak a túraútvonalakon általában, ahol megpihenhetnek és megvárhatják, hogy a többiek visszaérjenek. Ezen az első túrán az utolsó szakasz meredeksége, a hó csúszóssága, a későbbi indulás miatti feszítettebb tempó miatt többen is éltek a lehetőséggel és a Poprádi tónál lévő menedékházban kutyástul ettek egy jót. (Több kép a Dog Hájking facebook oldalán)

A kezdőcsapat

Jól áll nekik a tél (balról: Berci, Molly)

A 3 eb, akik feljöttek a csúcsig

Legjobb fotó a lesifotó ;)

Nagy-Hincó-tó

Október 29-én pedig a Tátraszéplak (1005 m) – Felkai-tó (1670 m) – Batizfalvi-tó (1879 m), oda-vissza kb. 20 km-es túrára mentünk el. Ez az útvonal összességében kevésbé volt meredek, viszont hó helyett most sziklákon másztunk fel. A Batizfalvi-tónál a felhőviszonyok nem engedték látni a Kárpátok legmagasabb csúcsát, a Gerlachfalvit, de így is gyönyörű volt a látkép. Peggy beagle, aki 9 éves, pedig felcsapott túravezetőnek és végig hámmal húzva tört előre... :D (Több kép a Dog Hájking facebook oldalán)

Batizfalvi tó
Sziklás útvonal volt, minden percét imádtuk